Stejný případ jsme řešili na jaře 2021 v Koutech nad Desnou s firmou SART – stavby a rekonstrukce a.s., která zde rekonstruovala nefunkční odvodnění vozovky v rámci revitalizace železničního přejezdu.
Neexistují problémy, pouze výzvy
Samotná komunikace I/44 protínající přejezd představuje hlavní tah mezi Šumperkem a Jeseníkem, a je tak velmi frekventovaná. Ve špičce není výjimkou ani 10 plně naložených kamionů nebo nákladních aut s řezivem během jediné minuty. Navíc, ve směru na Červenohorské sedlo je cesta těsně před přejezdem přímá a mírně svažitá, takže brzdění projíždějících automobilů dává příčnému odvodnění „pořádně zabrat“.
Protože je společnost SART – stavby a rekonstrukce a.s. zároveň provozovatelem celého úseku železnice Desná, hledala opravdu trvanlivé řešení, které vydrží i dlouho po záruce. Další výzvou pro tuto firmu byla i celková uzavírka silnice, která vzhledem k hustému provozu nepřipadala v úvahu. Realizace se proto musela konat ve dvou fázích, kdy se vždy uzavřel pouze jeden jízdní pruh, a to v co nejkratším možném čase.
Na velký problém velké kladivo žlaby
Když jsme vše výše uvedené vzali v úvahu, vybrali jsme společně se zákazníkem odvodňovací systém FASERFIX BIG SLG německé značky HAURATON.
Dodali jsme žlab, který je opravdu těžkotonážní nejen svou velikostí, ale i vysokou odolností. Jeho povrch navíc chrání litinová hrana. Ta poskytuje dodatečnou jistotu při instalaci i následném provozu a v Koutech nad Desnou bezpečně zajistila, že ani těžké kamiony s vytěženým dřevem nezpůsobily žlabům před dokončením žádnou újmu. Nehrozí proto žádné brzké opravy a provozovatel bude mít na dlouho klid.
-
Odolná litinová hrana ochránila žlab nejen při hutnění asfaltu
-
Při pokládce se žlab FASERFIX BIG ani v tak frekventované vozovce nemusel obetonovávat.
Stavbyvedoucí také velmi ocenili, že obetonávka je již z výroby součástí mohutného těla žlabu, což znamenalo velikou úsporu času i nákladů při realizaci. FASERFIX BIG SLG umožňuje položení a prakticky okamžité pojíždění, pouze po obsypu kamenivem i bez natažení asfaltu okolo žlabu. Hned po usazení a zhutnění obsypu na jedné polovině vozovky tak mohla realizační firma okamžitě začít s bouráním na polovině druhé. Celkově jsme tedy pomohli dodávkou tohoto systému stavební práce ukončit už během druhého týdne od začátku rekonstrukce (a to i přes komplikace - viz. rozhovor níže) ke spokojenosti všech zúčastněných.
Pohled zákazníka
Na samotnou realizaci v Koutech jsme se zeptali přímo člověka z vedení společnosti SART – stavby a rekonstrukce a.s., pana Ondřeje Kolana:
- Pane Kolano, můžete nám krátce představit Vaši společnost?
Firma SART – stavby a rekonstrukce a.s. působí na trhu od roku 1993. Základním předmětem činnosti jsou všechny obory dopravních staveb a to zejména silniční a železniční mosty, železniční stavby, dopravní stavby a přidružené činnosti jako kovovýroba či oprava mechanizace traťového hospodářství
Od roku 2005 naše společnost také provozuje dráhu Železnice Desná
- Proč jste si na dodávku odvodňovacích žlabů pro železniční přejezd v Koutech nad Desnou vybral právě firmu Benefit stavební prvky?
S ohledem na dlouhodobou spolupráci s firmou Benefit a naši spokojenost s kvalitou dodávaných odvodňovacích prvků HAURATON to byla prvotní volba, a to i po zkušenostech s výrobky jiných dodavatelů, které jsme měli instalovány u železničních přejezdů a které dlouhodobě nevydržely velké dopravní zatížení na silnici I. třídy.
- Jakým výzvám jste čelili při realizaci?
Tak především to byly komplikace spojené s realizací po polovinách vozovky a rovněž nás překvapila kvalita stávajícího liniového odvodnění, které sice bylo povrchově a technicky úplně degradované, ale jeho založení bylo provedeno poctivě a jeho vybourání nás poměrně zdrželo.
- Jak jste spokojen s dodanými žlaby FASERFIX BIG SLG značky HAURATON?
Velmi, jde o již třetí instalaci a zatím bez problémů.
- Je něco na spolupráci s firmou Benefit jiné, než u ostatních dodavatelů?
Ano, osobní přístup, rychlý servis i dodávky, kvalitní poradenství.
Co říct závěrem?
Náš zákazník si opět ověřil, že prodejem to u nás nekončí. Vzhledem k opravdu extrémnímu zatěžování žlabů, respektive jejich krytů, jsme zde do budoucna navrhli možné dodatečné zabezpečení speciálním podlepeným šroubením, pokud by bylo potřeba. Budeme společně s provozovatelem vše pečlivě sledovat a námi získané zkušenosti následně pomohou i dalším zákazníkům s podobnými realizacemi.
My jsme si znovu ověřili, že na velké výzvy je občas třeba vzít velký žlab, kterým FASERFIX BIG SLG bezpochyby je. Také jsme zjistili, že pokud hlásí v Jeseníkách prudký déšť, jít dělat finální kontrolu na dokončenou stavbu opravdu není dobrý nápad (i když teď máme konec konců na vlastní oči potvrzeno, že žlaby perfektně fungují :)
Pokud Vás téma žlabů hlouběji zajímá, nebo potřebujete poradit s odvodněním jakéhokoli projektu, napište nám nebo přímo zavolejte na 603 429 451, budete spokojeni. Pouze u nás totiž dostanete „žlaby s benefitem“.